Aksaray'da HİF Hakem Kursu Açılıyor


Aksaray İl Hakem Kurulu Başkanı Şükrü Okur, Aksaray’da hakem yetersizliğini gidermek için, futbol hakem kurslarını açmaya devam ediyoruz. HİF hakemlik kursu için aşağıdaki şartları yerine getiren tüm adaylar, hakem olabilirler. Okur, açıklamasında, göstereceğiniz performans ve ilgiye göre, bundan sonraki aşamalarda Amatör Liglerde, Profesyonel Liglerde görev alma şansınız olabileceği gibi, FIFA Hakemliğine bile ulaşabilme şansınız olacaktır.

Siz de HİF Hakemi olmalısınız!
Eski adıyla Aday hakemlik yeni adıyla HİF hakemliği futbol hakemliğinin başlangıç seviyesi olarak kabul edilmektedir. Değişen talimatlar doğrultusunda hakemliği hayatının her aşamasında yapmak isteyenleri yani bunu profesyonel olarak değilde amatör bir spor uğraşı olarak yapmak isteyenleri de kapsayacak şekilde yapılandırılan futbol hakemliğinin basamakları artık HİF hakemliği ile başlamaktadır.

Futbol hakemi olmak isteyen 15-55 yaş arasındaki kişiler şartları taşıdıkları ve gerekli eğitimi aldıktan sonra mahalli ve yerel müsabaklarda görev alabilmelirini sağlayacak bu proje ile futbol hakemliği daha geniş kitlelere ve isteyen herkesin yapabilmesini sağlayacaktır.

HİF hakemliğine başlayan kişiler gösterdikleri performans ve ilgiye göre, ilerleyen aşamalarda amatör Liglerde, Profesyonel Liglerde görev alma şansını yakalayabilecekleri gibi, FIFA Hakemliğine bile ulaşabilme şansınız olacaktır. Yani eski talimatlara göre futbol hakemliğinin adaylık süreci HİF hakemliği olarak tamamlanacak, HİF hakemlerinden şartları taşıyanlar ve istekli olanlar amatör-profesyonel liglerde oynana müsabakalarda görev alabileceklerdir.

Futbol Hakemliği için ilk adım olan HİF Hakemliği'ne başvuru şartları aşağıda belirtilmiştir:
• Sağlık Kurumundan hakemlik yapabileceğine ilişkin sağlık raporu almak,
• En az 15, en çok 55 yaşında olmak,
• Savcılıktan adli sicil bilgilerini gösterir belge almak,
• 18 yaşından küçükler için kaza-i rüşt veya anne ve baba muvafakatini almış olmak.
Daha önceleri illerde İl Hakem Kurulları tarafından organize edilen aday futbol hakemi eğitim kurslarının başvuruları artık TFF internet sitesi üzerinden tek bir merkezde yapılmaktadır. Yapılan başvurular TFF Futbol Geliştirme Merkezi tarafından değerlendirilmekte ve ihtiyaca göre kurs planları yapılmaktadır.

HİF Hakemliğine Başvuru 

Uzun süredir okuyucularımız ve özellikle HİF Hakemliği Kurslarınabaşvuru yapmış kardeşlerimizin Hif Hakemliği Kurslarına ilişkin yoğun soruları ile karşılaştık. İşte burada sıkça sorulan tüm sorular ve cevapları mevcut.

SIKÇA SORULAN SORULAR VE CEVAPLARI

1.Ben HiF Hakemliğine başvurdum, sıra numarası aldım, başka yapacağım bir şey veya arayacağım bir numara var mı?
Hayır. Internet üzerinden başvurunuzu tamamladıktan sonra beklemeniz gerekmektedir. Kurslar MHK ve FGM işbirliği ile belirlenen illerde hızlı bir şekilde açılmaktadır. Sıra size geldiğinde cep telefonunuza bir mesaj ve e-posta adresinize HiF Hakemliği e-öğrenme dersine girebilmeniz için kullanıcı adı ve şifresi yollanacaktır. Bu e-postada ayrıca kurs yeriniz ve tarihiniz belirtilecektir; lütfen dikkat ediniz.

2.Ben arkadaşımla aynı zamanda başvurdum, ona mesaj geldi ama bana gelmedi, bir problem olabilir mi?
Sistem HiF Hakemliği kursu açılacak illerde kurs çağrısını başvuru sırasına göre yapmaktadır. Bu nedenle, sizden önce başvurmuş adaylar daha önce kurslara çağrılacaktır. Muhtemelen arkadaşınız sizden daha önce başvurmuştur.

3.Benim cep telefonuma mesaj ya da -eposta gelmedi, bir problem olabilir mi?
Hayır, ilinizde kurs açılmamıştır veya daha size sıra gelmemiştir.

4.Benim cep telefonuma mesaj geldi ama e-posta gelmedi, ne yapmalıyım?
Muhtemelen başvurunuz sırasında e-posta adresinizi yanlış girdiniz. Cep telefonunuza mesaj geldiyse fakat e-posta gelmedi ise acilen hifhakemligi@tff.org ye konuyu açıklayan bir mail atınız. Fakat cep telefonunuza mesaj gelmediyse kurs süreciniz başlamamıştır, e-posta da gelmemiştir, lütfen bunu kontrol ederek eposta atınız.

5.Bana e-posta geldi ama kullanıcı adı ve şifresi ile eğitime giremiyorum.
Sistemde problem olma olasılığı çok nadirdir. O nedenle lütfen kullanıcı adı ve şifrenizi klavyeden yazmak yerine e-postadan “kopyala” ve “yapıştır” (copy-paste) komutlarını kullanarak ilgili yerlere yapıştırınız. Problem çözülmüyorsa acilen hifhakemligi@tff.org ye konuyu açıklayan bir mail atınız.


6.Ben HiF Hakemliği kurslarına değil aday hakemlik kurslarına katılmak istiyorum, mümkün müdür?
Bu artık mümkün değildir; çünkü artık aday hakemlik kursları açılmamaktadır. Türkiye’de hakemliğe başlamanın tek yolu HiF Hakemliği kurslarıdır.

7.HiF Hakemliğinden İl Hakemliğine ne kadar zamanda yükselebilirim?
TFF’nin ilgili talimatlarında da belirtildiği gibi 2 senede yükselebilirsiniz.

8.Ben eski bir İl Hakemiyim ama bıraktım, HiF Hakemi olabilir miyim?
Evet, olabilirsiniz. İnternet üzerinden başvuru yapıp HiF Hakemliği Kursu sınavından geçmeniz yeterlidir.

9.Ben gözlemciyim, HiF Hakemliğine başvurabilir miyim?
Hayır.

10.Kullanıcı adı ve şifrem var; ama eğitime nereden gireceğimi bilmiyorum.
Size yollanan ilk e-postada eğitim adresi bulunmaktadır. Kullanıcı adı ve şifrenizi girerek;
http://egitim.tff.org adresine girerek HiF Hakemliği e-öğrenme derslerini alabilirsiniz.

11.Hazırlamam gereken başvuru evraklarını nereye getireceğim, bunları kurs başladıktan sonra tamamlayabilir miyim?
Sizden istenen belgeleri kurs başlamadan önce tamamlamanız sizin işlemlerinizi kolaylaştıracaktır. Ancak kursa geldikten sonra da bu istenen belgeleri tamamlayabilirsiniz. Kursta ve sonrasında konuyla ilgili İl HiF Hakem Sorumlunuzla görüşmeniz gerekecektir.

12.Ben HiF Hakemliği kursunu başarıyla bitirdim, ne zaman maçlara çıkmaya başlayacağım?
Kurslarda İl HiF Hakem Sorumlusu ile bu konu ile ilgili konuşabilirsiniz. Atamalar İl Hakem Kurulları tarafından yapılacaktır.

0 yorum: