Abitoğlu "İstiklal Marşı Islıklanırken Tüylerim Diken Diken Oldu..."


Diyarbakırspor- Bursaspor maçının tatil kararını veren deneyimli hakem Mustafa Kamil Abitoğlu'nun yakın çevresine, “Ben hayatımda böyle bir ortam görmedim. İstiklal Marşı ıslıklanırken tüylerim diken diken oldu. Maçın gergin geçeceği belliydi. A, B ve C planlarımı yapmıştım. C planı maçın tatil edilmesiydi. Ancak bir anda A ve B'yi atlayıp C'ye geçmek zorunda kaldık” dediği öğrenildi.

Maç öncesi ısınma sırasında gergin havayı hissettiğini, bu nedenle sahaya çıkmadan önce soyunma odası koridorunda iki takım oyuncularına, “Ben bu maçı oynatmak için geldim. Siz de lütfen seyirciyi tahrik edici hareketlerden kaçının. Bana güvenin” mesajı verdiği bildirilen Abitoğlu'nun, yardımcısı Kemal Yılmaz'ın başına taş isabet etmesinden sonra içeriye girerken tatil kararını verdiği hiçbir federasyon ve MHK yetkilisi ile görüşmeden bu durumu stattaki güvenlikten sorumlu emniyet müdürüne ilettiği bildirildi.

Polis uyanık davrandı
Abitoğlu'nun tatil kararından sonra Emniyet Müdürü'nün Bursaspor'un lisanslarını hakemden alarak kulüp yetkililerine teslim ettiği ve beş dakika içerisinde yeşil-beyazlı kafileyi stattan uzaklaştırdığı vurgulandı. Bu süreçte tatil kararının daha büyük tepkiler yaratmasının önüne geçmek için Diyarbakırsporlu futbolcuların lisanslarının verilmediği belirlendi.

‘Bayrak yere düşünce'
Mustafa Kamil Abitoğlu'nun tatil kararı vermesindeki en önemli etkenlerden birinin yardımcı hakemin başına taşı yedikten sonra elindeki bayrağın yere düşmesi olduğu, yaşadıklarını paylaştığı yakınlarına olayı şöyle anlattığı ifade edildi:

“Bursaspor takımı sahaya çıkınca tribünler hareketlendi. Kendilerini yanıma çağırıp orta alanda ısının ve seyirciyi tahrik edecek herhangi bir şey yapmayın uyarısında bulundum. İstiklal Marşı okunurken seyirciler ayağa kalkmadı. Islıkla protesto etti. O anda tüylerim diken diken oldu. İşimizin gerçekten zor olduğunu düşündüm. İki takım kaptanını yanıma alıp fotoğraf çektirerek tribünün tansiyonunu düşürmeyi planladım. Ancak bu fotoğrafı ya iki ya da üç kişi çekti. Şaşırdım.

45. saniyede Bursaspor'un kullandığı taç atışı sırasında onlarca taş atılmaya başlandı. Bu taşlar bir noktadan değil, üç ayrı yerden geliyordu. Diyarbakırsporlu futbolcular her defasında tribüne gidip seyirciyi yatıştırmaya çalıştı. İyi niyetli davrandılar. Maçı oynamak istiyorlardı. Ancak engel olamadılar.

Bursaspor'un kazandığı köşe atışı sırasında sahaya yine taş yağmaya başladı. Polis, kalkanlarıyla o bölgeyi korumaya çalıştı. O sırada yardımcımın kafasına taş geldiğini gördüm. O anda elindeki bayrak yere düştü. Ve ben tatil kararımı verdim. Oysa yardımcılarıma maç öncesi biz sakin olmalıyız ki futbolcular bizi görüp rahatlasın demiştim. Onlara güven vermeliydik. Nitekim o taşlar iki takım oyuncularından birine gelse kararım yine aynı olacaktı.

İçeri girince kararımı stattaki güvenlikten sorumlu emniyet amirine söyledim. Sonra temsilciler ve gözlemcime ilettim. Kimseyi aramadım, çünkü bu tarz durumlarda talimatla maç tatil edildiği spekülasyonları yapılabilirdi. Bir futbol müsabakasında yaşanan bu olaylar nedeniyle hem çok üzgün, hem de şaşkınım. İyi ki bu maç televizyondan naklen yayınlandı.”

Raporlar can yakacak
Olayların karşılaşmanın temsilcileri Fatih Tanfer, Turgay Polat ve Hakkı Köklükaya tarafından detaylı bir şekilde kaleme alındığı, Diyarbakırspor Kulübü'nün bugün Profesyonel Futbol Disiplin Kurulu'na sevk edileceği bildirildi. Ev sahibi kulübe 3 ila 5 maç arası seyircisiz oynama cezasının yanı sıra yönetim kurulu tarafından 3-0 hükmen yenilgi kararı verilmesinin kesin olduğu vurgulandı.

Kaptan değişti
Maç için Bursaspor'u kente getiren uçuş ekibinin de otele giderken taşlandığı ortaya çıktı. Bursaspor kafilesine saldıran grubun attığı taşlar Saga Havayolları uçuş ekibinin bulunduğu minibüse de isabet edip camlarını kırınca, kaptan pilot Z.G. hemen şirket merkeziyle temasa geçti.

Durumun gergin olduğunu belirten kaptan pilot, can güvenliğinin olmadığını, otelde değil de orduevinde kalmak istediğini söyledi. Saga Havayolları Yönetimi, olaylardan etkilenip sinirleri bozulan Z.G.'yi, geri çağırdı ve yerine başka pilot gönderdi.


08.03.2010
Kaynak : Milliyet

3 yorum:

Adsız dedi ki...

bugün diyarbaıkrda yaşanan o talihsiz gelişmeleri bende gördüm ve izledim.insanlıkla bağdaşmayan bi durum gerçekten...nerde yaşıyoruz biz,yaptığımız sadece bi spor..insanlara keyif vermesi gereken bi eğlencedir futbol...taşlanan polis minibüsünü görünce, ıslıklanan istiklal marşını duyunca midem bulandı.o futbolculara o anda demekki ateş açılsa göz göre göre öleceklerdi...hepinize yazıklar olsun!!!

Adsız dedi ki...

istiklal marşına saygısı olmayanın ne bu ligde nede bu ülkede yeri yok tarihi açıp baksınlar sonra kendilerinden utansınlar bu istiklal marşı vatanın her yerinden gelen vatansever insanların kanlarıyla yazıldı kahrolsun şu içinizdeki bitmeyen kine asıl sizin derdiniz kendinizle maşa olmaktan kendiniz olamamışsınız.size küfretmek bile az kalır...

Adsız dedi ki...

OYUNLARA GELMEYİN DESEKTE NE YAZIK Kİ CEHALETİ ÖNLEMEK İÇİN GEÇ KALDIK...BÜYÜKANNELERİNDEN BAŞLAMAK LAZIMDI EĞİTİME...VE NE YAZIKKİ ESKİ İNSANLARIMIZ MODERNDİ..ŞİMDİKİLER VE SONRASI TAŞ DEVRİNE DOĞRU GİDİYOR NE ACIDIR Kİ...