"Ben Yaptım Oldu" Mu Oldu Acaba?

Klasmanlar açıklandı. Büyük heyecan sona erdi. Sevinenler oldu, üzülenler oldu. Herkesi memnun etmenin mümkün olmadığını kabul etmek gerekir. Ancak bana gelen ve benim de katıldığım bazı tespitler olacak.

1) Üst Klasman Yardımcı hakemliğine 9 aday çağrıldı. Hepsi üst klasmana terfi etti. Süper Lig’e ise 8 aday çağrıldı. 2’si dışında tamamı alındı. Bu iki adaya haksızlık yapılmıştır. 8 aday seçiminde adil davranıldığı gibi terfilerinde de adil davranılabilirdi. 15 hakem çağırıp, 8 tanesini almasaydınız kabul görürdü. 8 kişi çağırıp, 2’sini almayışınız adil olmamıştır. Bu 8’i neye göre ve nasıl sıraladığınızı çok merak diyorum. Manisa’nın 4 hakemi oluyorsa, İstanbul’un neden 9 olmasın?

2) Hakkari ilinden ne ulusal, ne de bölgeselde bir tane hakem yok.

3) Bayan hakemlerin hepsi bölgesel lige düşürülmüş.

4) Takım sayıları düşüyor, hakem sayılarında pek bir değişiklik yok. MHK her zaman tecrübeden ve maç sayısının fazla olmasından yanaydı. Maç sayısı azaldı, hakem sayısı aynı kaldı.

Dikkat eksikliği mi var?
2010-2011 sezonu hakem-gözlemci klasmanları açıklandı.
Hakem ve gözlemci milleti hassastır. Sıralama alfabetik mi, şehir sıralamasına göre mi, kıdeme göre mi bilmek ister.
MHK bunu il sıralamasına göre yapmaya çalışmış.
Ama öyle de değil.
Mesela Üst Klasman Yardımcı hakemlerinin Ankara sıralamasına bakın. Ne alfabeye göre, ne kıdeme göre, ne de soyadının alfabetik sırasına göre.
Süper Lig’in İstanbul sıralamasına bakın, o da öyle.
Bunu bir sıralamaya oturtun. Ve sonunda da deyin ki, bu listeler şu esasa göre sıralanmıştır.

Lahana ve perhiz!.
Ligin 31. haftasında çok zorlu bir G.Saray-Bursa maçı oynanmıştı. Kırılma maçıydı.
MHK bu müsabakaya en güvendiği hakem olarak Bünyamin Gezer’i atamıştı.
Aynı MHK, bu maça gözlemci olarak da sürpriz bir şekilde Turgut Sığıç’ı vermişti.
Klasmanlar açıklandı.
Turgut Sığıç Süper Lig ve Bank Asya 1.Lig’in gözlemci kadrosunda yok!
Yetersizdi neden G.Saray-Bursa maçına atadınız?
Yeterli idiyse neden klasman düşürdünüz?
Bu bir çelişki değil mi?
Sezon başında hakem ve gözlemcileri gruplara ayırarak uygulamak istediğiniz sistemin sıkıntısı olsa gerek.

Ben yaptım oldu demeyin!
Eleştirilmekten hoşlanan insana ben rastlamadım. İnsan tabiatı eleştirilmeyi hiç sevmez.
1000 tane hakemi, 1000 tane gözlemciyi klasmanlara göre yerleştireceksiniz, hata yapmamanız mümkün değildir.
Dün Hakem Derneği’nin avukatı Murat Söylemez aradı. Klasmanlardaki haksızlıkları ifade eden Tahkim Kurulu’na yazdığı 11 sayfalık dilekçeyi paylaştı.
Bence sorgulanmak güzel şey.
Hata yapmayı azaltır.
Söylemez, mentör kadroları nın tespiti konusundaki düzenlemenin yanlışlığına dikkat çekiyor ki, ben de katılıyorum. Mentörlük için “eski FIFA unvanlı hakem olmak ve en az 10 sezon Süper Lig hakemi olarak görev yapmış olmak” şartı getirilmiş.
Bu özel madde birkaç kişi için düzenlenmiş gibi.
Yine Murat Söylemez’in dikkat çektiği önemli bir başlık var.
Sınav sonuçları beklenirken, 30 Haziran’da talimatlar değişti.
6 Temmuz’da açıklanan yeni klasmanlar yeni talimatlara göre yapıldı. Sayın Söylemez der ki, “Sınavlar yapılmadan talimatler değişmeliydi. Talimatlar sınavlardan önce yürürlüğe girmeliydi.”
Söylemez’in daha bir çok teknik itirazları da var.
“Hukuk bir gün size de lazım olabilir” diyorlar ya!.
Ben de diyorum ki, “Ben yaptım oldu” demeyin!

Şok! Rosetti bıraktı
Dünya Kupası’nda Arjantin-Meksika maçının hakemi İtalyan Roberto Rosetti dün akşam saatlerinde hakemliği bıraktığını açıkladı. FIFA’yı sert bir şekilde protosto eden Rosetti, “Ofsayttan atılan golde yardımcı hakemin hatasını bana yüklediler. Ardından kupa bitmeden ülkeme dönmemi istediler” diyerek artık hakemlik yapmayacağını duyurdu.

HAKEM ODASI
Ömer Faruk Ünal

0 yorum: